Може ли физическите упражнения да причинят вагинална болка?

Ние всички знаем, че физическите упражнения са важни за доброто цялостно здраве, така че не е ли ирония, че те могат да причинят някакъв неприятен вагинален дискомфорт? Физическите упражнения могат да създадат условия, които причиняват вагинално дразнене и позволяват развитието на вредни микроби. Ако изпитвате вагинална болка по време на физически упражнения или след тях, не се тревожете. Няколко малки промени могат да балансират проблемите. Не позволявайте на вагиналната болка и дразненето да Ви държат надалеч от фитнес залата!

Какви са най-често срещаните причини за вагинална болка, породена от физически упражнения?

Много от нас са наясно с дискомфорта от триенето, напрежението и влагата, които възникват по време на тренировка, но ние често пренебрегваме факта, че тези упражнения могат да повлияят на нашето вагинално здраве. Обща болка в зоната на вулвата, зачервяване, подуване и сърбеж са често срещани вагинални дразнения, свързани с физически упражнения.

Този дискомфорт може лесно да бъде причинен от носене на тясно, едва пасващо или синтетично спортно облекло, което ограничава потта и влагата и може да причини вагинална болка от натиск и триене. Ако правите аеробика, бягате или карате колело, Вашето облекло може да притиска и протрива Вашата вулва. Това предизвиква триене, което може да увреди и раздразни деликатната кожа на Вашата интимна зона.

Вие може да забележите увеличаване на вагиналния секрет по време на или след физически упражнения. Това е нормално, особено ако използвате колело или много се потите. Много жени се потят силно в гениталната зона, докато тренират. Ако Вашето облекло не е дишащо, това ограничава влагата. Това може да влоши раздразването, създавайки идеални условия за вагинална микробна инфекция.

Гъбичните вагинални инфекции обичат топли и влажни условия. Ако усещате сърбеж и гъст, бял подобен на зърнесто сирене секрет, Вие най-вероятно имате гъбична инфекция. Други микробни инфекции като бактериална вагиноза са придружени от слаб, сивкав секрет и лоша, подобна на риба миризма. Вземете мерки ако разпознаете тези симптоми – те лесно могат да бъдат лекувани с ефективни продукти за самостоятелна грижа.

Чрез някои лесни промени и внимание към хигиената преди и след тренировка, Вие можете да избегнете повечето, ако не и всички често срещани проблеми с вагиналното здраве свързани с физически упражнения.

Направете тези лесни промени, за да избегнете вагиналната болка, свързана с физически упражнения

Обличайте подходящото облекло за тренировка: Прегледайте целия си гардероб за физически упражнения. Вие може да предпочитате синтетични тесни клинове или спортни панталони, но много от тези дрехи не са направени от дишаща материя и могат да причинят триене по време на упражнения. Избягвайте да носите бельо тип „прашка“ и избирайте памучно бельо. По-добрият избор са свободните спортни дрехи, направени от естествени материали, които позволяват на влагата да излезе и да се изпари. Ако настоявате да носите тесни дрехи - изберете памучен състав или друга дишаща естествена материя.

Поддържайте чистота! Ако това е възможно, вземайте душ веднага след Вашата тренировка. Ако това не е възможно във фитнес залата, нежно измийте Вашата вагинална зона и поне сменете Вашите потни дрехи, гащи и панталони преди да тръгнете към вкъщи. Винаги поддържайте добра вагинална хигиена.

Нанасяйте защитен крем или балсам: Това може да помогне да избегнете прегаряне от триене и дразнене в интимната зона. Вече не се препоръчва вече употреба на пудра с талк. Добър ефект ще постигнете, ако нанесете тънък слой успокояващ крем, например вазелин. Нанесете преди физически упражнения. Нанесете компрес Multi-Gyn след тренировка, особено, ако сте ползвали колело – това ще даде мигновено охлаждащо облекчение на Вашата външна интимна зона.

Опитайте нещо различно: Карането на колело напряга Вашата вулва – затова не наблягайте на това упражнение, а потърсете друг вид спортни активности, за да видите дали състоянието Ви не се подобрява.

Не пренебрегвайте Вашите симптоми: Не е необичайно да получите вагинален сърбеж или дразнене след усилена тренировка. Ако това състояние продължава, не чакайте да отмине спонтанно. Може би имате микробна инфекция